Någon som har gått UGL utbildning?

Hej alla därute!
Nu behöver jag er hjälp. Det är nämligen så att jag har fått tips om en utbildning för företaget, den heter UGL utbildning. Det ska vara en utbildning som utvecklar både gruppen och ledare. Jag funderar på att låta mitt företag gå den här utbildningen under året, det är ett av våra mål för 2011 att utveckla gruppen internt så jag tror att det här skulle vara bra. Så jag tänkte höra om det är någon av er, min bloggläsare som har gått UGL utbildningen och kan ge lite synpunkter om den? Skulle vara guld värt att höra hur innehållet är, vad man får ut av utbildningen etc.
Maila mig!
Tack på förhand1

Kommentarer
Postat av: Sven-Olof Krantz

Hej på dig!



Du är bara att gratulera, att få arbetsgivaren att investera i en UGL-kurs är guld värd.



Så här svarade 12 kursdeltagare från ugl-akademin.se kurs vecka 10



- Vill du få personlig utveckling och förståelse för grupper, ledarskapets konst som yrke är UGL en utmärkt Läroplattform!

- Det är en mycket bra kurs för att lära mer om sig själv och ledarskap.

- Det är otroligt givande att testa sig själv att hamna i en grupp med olika individer.

- Värdefulla kunskaper för alla typer av ledare och de som har ledarambitioner.

- Mycket värdefullt, lära känna andra extra bra att gruppen är en främlingsgrupp samt att vi har olika yrken. Längd och inriktning på utbildningen spelar mindre roll.

- Självinsikten för individen – helheten.

- Så jag ser längre än nu – nästippen!

- Få teoretisk kunskap om att utveckla grupper och att leda, vilket många chefer behöver. Insikt hur din roll påverkar gruppen.

- Ger insikt i en själv och gruppen.

- Finns för många därute som inte fungerar som chefer/ledare pga. Dålig kompetens.

- För en del ledare har inte förstått att en grupp kan utvecklas. De chefar och bryr sig bara om sitt eget bästa.

- Väldigt utvecklande för den egna personliga utvecklingen. Många insikter.

- Den är intensiv och bra!



För att ta del av hela kursutvärderingen gå in på www.ugl-akademin.se



Hälsningar/Sven-Olof

2011-03-20 @ 18:48:39
URL: http://uglakademin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0